Základem je nepřetržitá komunikace mezi zaměstnanci, manažery a týmy

Good Call s.r.o.

Název společnosti:  Good Call s.r.o.

Obor podnikání:  Personálně poradenské služby

Počet zaměstnanců v ČR:  130

Sídlo firmy (město):

Praha, Václavské náměstí 1

Převažující majetková účast: česká

Co je to UNIKUM, strategie, aktivity, počiny, které vaše firma dělá v oblasti wellbeing?

Společnost GoodCall s.r.o. jsme založili v roce 2014 s vizí vytvořit novodobé pracovní prostředí, které by se zaměřovalo na inovace a rozvoj našeho odvětví, tedy recruitmentu. Fundamentem úspěchu jsou naši lidé, zejména jejich pozitivní zkušenost se zaměstnavatelem, která se následně projevuje v pozitivní zkušenosti našich klientů. Firemní kultura je založena na otevřené komunikaci a minimální byrokracii.  Manažeři i majitelé sedí se svými lidmi v kanceláři a jsou součástí kultury, která lidem umožňuje osobní rozvoj formou naší Recruitment Academy (nováček má v prvním roce až 17 školicích dnů), formou flexibility (možnost práce odkudkoliv, což je atraktivní pro mnoho naši maminek, pracujících z rodičovské dovolené) a formou dalších akcí pro zaměstnance např. teambuildingů, pátečních neformálních setkání u drinku, plus náš tým zaměstnanců (nazvaný Fellowship of Fun), který  organizuje pravidelné sportovní a kulturní akce. Po třech letech má každý zaměstnanec 1 měsíc placeného volna navíc, tzv sabbatical, na regeneraci a načerpání sil.

Základem je nepřetržitá komunikace mezi zaměstnanci, manažery a týmy, proto je každý týden naplněn osobními setkáními, týmovými poradami a využíváme i interní sociální síť pro sdílení novinek, což doplňuje pravidelný Friday Feedback, kde každý týden měříme atmosféru, náladu a motivaci kolegů napříč organizací.

Proč to vlastně děláte a co vám to přináší?

Spokojení zaměstnanci vytváří spokojené klienty. Naše strategie nese i pozitivní hospodářské výsledky, které nám umožňují investovat do inovací, které lidem mohou práci usnadnit a rozvíjet je dál v našem oboru. Samozřejmě je to ale náročná cesta, během které se denně učíme novým věcem.

Jak víte, že se vám to vyplácí? Podle čeho to poznáte?

Kromě finančních výsledků to vidíme i na spokojenosti našich zákazníků, kteří s námi dlouhodobě zůstávají nebo se k nám vrací. Nejvíce je to však vidět na angažovanosti zaměstnanců. Pokud je práce baví a těší se do ní, přichází i s novými nápady a tím pádem můžeme pozitivně ovlivňovat vývoj našeho odvětví.

Jaké předpoklady jste museli splnit, co se muselo udělat či stát, aby vzniklo toto UNIKUM? Jak to vlastně celé vzniklo?

Předpokladem je, že se shodnou majitelé na obchodním modelu i firemní kultuře a sdílí stejné hodnoty, které následně svým osobním příkladem transformují dále. Celý leadership tým musí věřit, že investice do lidí je primární cestou k úspěchu.

S jakými jste se potýkali nebo stále ještě potýkáte překážkami? Zašli jste do nějaké “slepé uličky” (zkusili jste něco, co vám opravdu nefungovalo, jak jste čekali) – do jaké? A jak jste z ní vyšli?

Vzhledem k tomu, že jsme z počátku oznámili naprostou flexibilitu pracovní doby, práce odkudkoliv a kdykoliv, zjistili jsme, že nám ale chybí osobní kontakt a interakce mezi kolegy a týmy. Zejména u nováčků, kteří v mnoha případech ještě neměli pracovní zkušenost nebo pracovní návyky, práce na dálku nebyla úplně nejvhodnější. Člověk se často nejlépe učí ze svého okolí a od kolegů z praxe, proto požadujeme, aby první měsíce kolegové trávili co nejvíce v kanceláři, aby měli možnost učit se od svých zkušenějších kolegů.

Kde vidíte pro sebe další prostor ke zlepšení?

Práce s lidmi je fascinující ale nikdy nekončící proces. Se vstupem mladších generací je to i o každém lídrovi, aby se neustále vzdělával a upravoval svůj manažerský styl a reflektoval změny na trhu, kterých je obrovské množství a jsou velmi komplexní. Cílem bude udržitelnost našeho modelu a pracovního prostředí, které se snažíme tvořit nejen pro nás, ale i pro lidi kolem nás.

Jméno a příjmení: Pavel Zahradníček

Pracovní pozice: Team Leader Sales & Marketing

  1. Jak se cítíte ve firmě?/Jak se vám tu pracuje? Skvěle. GC a tým, který jsme si tu vytvořili, je ten nejlepší, ve kterém jsem kdy pracoval.
  2. Co vám přináší dané UNIKUM? Snad chápu dobře, že je tím myšleno, jak se díky tomu cítím/co mi to dává? 🙂 Pozitivní nastavení mysli a pocit smysluplnosti, díky nimž se mi chce ráno vstávat.
  3. Jaký počin či aktivita jedince vedl ke zvýšení wellbeing ve firmě? Volání od stolu? 🙂 Mám chuť tady spíš zmínit každodenní přístup než jednu aktivitu. Snažím se být vždy pozitivní, vidět řešení místo problémů, koukat na věci s nadhledem a nebabrat se v těch, co nejsou ideální. Snažím se podporovat lidi kolem sebe a dávat jim zodpovědnost, aby se učili a rostli.
  4. Jak tento počin vznikl? Osobním nastavením.
  5. Jaké jsou konkrétní efekty na wellbeing váš a vašich kolegů? Stabilita a spokojenost našeho týmu. Jsme nejen kolegové, ale i kamarádi, a to dělá naši práci v GC jedinečnou.

 

Jméno a příjmení: Tomáš Faust

Pracovní pozice: Senior Talent Sourcer – Sales & Logistics

  1. Jak se cítíte ve firmě?/Jak se vám tu pracuje? Ve firmě se cítím po většinu času skvěle – ačkoliv všechno má svá „ups and downs“, ve finále se mi nikdy nestane, že bych se do práce netěšil. Zkrátka vím, že i když se po pracovní stránce zrovna nedaří, budu pořád od všech cítit podporu. Třešničkou na dortu je pro mě možnost se každodenně učit od těch nejlepších v oboru.
  2. Co vám přináší dané UNIKUM? UNIKUM v GoodCallu je pro mě hlavně to, že se opravdu reálně klade důraz na prapůvodní myšlenku „Changing the market“. Zkrátka poskytovat nadstandardní servis klientům a kandidátům může člověk ve finále v každé personálce – pocit toho, že se každý den snažíme měnit náborový trh k lepšímu, ale jen tak někde nenajdete.
  3. Jaký počin či aktivita jedince vedl ke zvýšení wellbeing ve firmě?  Jako člen GoodCallácké komise pro zábavu „Fellowship of Fun“ mám zvyšování well-being v podstatě v popisu práce – konkrétně za sebe bych zmínil například organizaci PubQuizu v době, kdy se pražský GoodCall výrazně rozšířil a bylo potřeba lidi seznámit i mimo meetingovky.
  4. Jak tento počin vznikl? Potřebujete seznámit kolegy, kteří se při práci tak často nesetkávají? Promíchejte je do týmů a nechte je soutěžit o pivo – garance navázání intenzivní spolupráce zaručena! 🙂
  5. Jaké jsou konkrétní efekty na wellbeing váš a vašich kolegů? Spousta nových kolegů se díky společné práci všech, kdo se podílí na organizaci „social eventů“, rychle přesvědčí o tom, že GoodCall opravdu není jen o KPIčkách a tvrdém businessu, ale že jsme zkrátka parta lidí se společným cílem a myšlenkou, která si uvědomuje, že ruku v ruce s „work hard“ kráčí „play hard“.